آیا لینک کوتاه برای سئو مفید است یا مضر؟

مهرداد محمدی
مهرداد محمدی منتشر شده در ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

قوانین و دنیای سئو به صورت مکرر و دائما در حال تغییر است و یک متخصص سئو می بایست به صورت مداوم ابه استراتژی های جدید در زمینه سئو آشنایی پیدا کند چرا که نیاز به افزایش و بهینه کردن رنک یک وب سایت یک نیاز همیشگی است.

 

از آنجایی که محتوا یکی از پایه های اصلی در بهینه سازی سئو به حساب می آید امکان اشتراک گذاری این محتوا نقش بسیار مهمی در این فرآیند ایفا می کند.

در این زمان است که یک نقش یک کوتاه کننده لینک پر رنگ می شود.

ابزارهای کوتاه کننده لینک در واقع برای تبدیل لینک های طولانی به لینک های کوتاه است این مسئله به خصوص برای زبان هایی مانند زبان فارسی بسیار مهم است چرا که اگر در عنوان لینک کاراکتر فارسی وجود داشته باشد می تواند باعث طولانی شدن بیش از حد یک لینک شود.

چرا باید از یک کوتاه کننده لینک استفاده کرد

تولید کننده های لینک کوتاه مانند ام سی وان - mc1.ir زمانی کاربر خود را نشان می دهند که قصد به اشتراک گذاری یک مقاله را داشته باشد.

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی مانند  تویتترhttps://mc1.ir/aZHs0  محدودیت طول متن ارسالی دارند به این معنی که در هنگام ارسال و به اشتراک گذاری یک پیام تنها تعداد محدودی کاراکتر قابل نوشتن است.

استفاده از یک کوتاه کننده لینک می تواند بسیار کاربردی باشد چرا که امکان تایپ کاراکتر بیشتر در هنگام نوشتن وجود دارد و البته خوانایی توییت شما نیز بسیار بالاتر خواهد رفت.

لینک های کوتاه طبیعتا ظاهر زیباتری دارند

بدون شک استفاده از ابزارهای تولید کننده لینک کوتاه به ایجاد لینک های زیباتری ختم می شود به خصوص در مواقعی که یک لینک را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و یا واتس اپ به اشتراک می گذارید.

یکی دیگر از موارد استفاده از این لینک های در عکس ها و تصاویر اینفوگرافیک است.

علاوه بر این برای کابران گوشی های همراه نیز مشاهده لینک های کوتاه بسیار لذت بخش تر خواهد بود.

لینک های کوتاه آمار دقیق از بازدید لینک را ارائه می دهند

یکی از موارد استفاده و کاربردی لینک های کوتاه امکان مشاهده وضعیت بازدید و آمار کلیک لینک ها است.

آیا برای شما جذاب نیست که بدانید لینک هایی که در یک شبکه اجتماعی و یا گروه منتشر کرده اید به چه میزانی کلیک دریافت کرده است و یا لینک فروش محصولی که در یک کانال به فروش گذاشته اید به چه میزان بازدید داشته است.

بنابراین هر چه محتوایی بیشتر به اشتراک گذاری شود برای سئو آن سایت و محتوا نیز بهتر و موثرتر خواهد بود و باتوجه به این مسئله آیا منفی بود استفاده از لینک های کوتاه این موضوع را زیر سوال نمی برد؟

توجه توجه توجه:

ابزار تولید کننده لینک کوتاه یک مشکل را به وجود می آورند و آن هم سو استفاده اسپمرها و اشخاصی است که اقدام به ارسال اسپم می کنند.

متاسفانه راهی برای پیشگیری از این موضوع نیست چرا که اشخاصی که بر روی یک لینک کوتاه کلیک می کنند نمی دانند در نهایت به چه آدرسی منتقل می شوند که ممکن است یک آدرس اسپم باشد.

این عمل می تواند باعث از بین رفتن دید شخص نسبت به یک سایت تولید کننده لینک کوتاه مانند ام سی وان باشد.

به همین علت توصیه می کنیم قبل از کلیک بر روی لینک های کوتاه از منبعی که آن را به اشتراک گذاشته یا برای شما ارسال کرده است مطمئن شوید.

طبق گفته بسیاری از متخصصین سئو استفاده از کوتاه کننده لینک هیچ نقطه و تاثیر منفی برا روی سئو نخواهد گذاشت در حقیقت این ابزارها مانند یک ریدایرکت قانونی 301 عمل می کنند که امکاناتی را نیز در این بین در اختیار استفاده کننده قرار می دهد.

برای شروع استفاده از کوتاه کننده لینک فارسی در ام سی وان حساب کاربری خود را ایجاد کرده تا امکان مدیریت و دسته بندی کامل لینک ها در اختیار شما باشد.

ادامه به خواندن

پست های بیشتر از وبلاگ ما